Balans

De zomer is jammer genoeg weer voorbij. De overgang van zomer naar herfst voelt voor mij altijd weer als een nieuw begin. Op het werk starten er weer nieuwe projecten, de scholen zijn alweer van start gegaan en de agenda stroomt inmiddels weer vol met allerlei afspraken. (December staat daardoor ook ineens weer bijna voor de deur?). 

Balans is in de laatste periode van het jaar erg belangrijk en goed om even bij stil te staan. Wat kost mij veel energie? Waar krijg ik energie van? En hoe laat ik alles zo verlopen dat ik nog energie over heb? Vragen die ik mezelf op dit moment regelmatig stel. Door er op deze manier mee om te gaan word ik mij al meer bewust van wat er gaat komen. Ik kijk hierbij niet te ver vooruit maar soms is het wel verstandig. Dit om vooral betere beslissingen te kunnen nemen. Voor de één werkt een weekplanning, voor de ander een dagplanning en voor weer een ander werkt gewoon geen planning. Alles is goed zolang het maar werkt voor JOU.

Het belangrijkste wat voor mij werkt is dat ik rekening houd met tijd voor mezelf, tijd waarin ik bepaal wat ik doe, wil doen of waarin ik wellicht helemaal niets wil doen. Hier omheen plan ik vervolgens de overige dingen. Dit creëert voor mij rust en balans zodat ik de onverwachte dingen, die op mijn pad komen, met positieve energie kan benaderen.

Ga eens kijken wat voor jou werkt en hou daarbij altijd in gedachte: ‘De weg er naar toe is belangrijker dan het doel.’

Liefs,
~ Eline ~

Foto : Krijger III (Virabhadrasana III)
Deze asana (houding) versterkt eigenschappen zoals balans, stabiliteit, vastberadenheid, uithoudingsvermogen, harmonie en zelfvertrouwen. 


(Let op! Doe deze houding NIET als je geen ervaring hebt en je niet weet op welke veilige manier je in deze houding moet komen. Dit is een houding die niet voor iedereen geschikt is en een juiste begeleiding vereist!)

You may also like

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

error: Content is protected !!