FOCUS!


Druk, druk, druk. Iedere minuut van de dag kan je wel met iets bezig zijn en voor de multitaskers onder ons, wellicht wel met meerdere dingen tegelijk. Ik heb daarom het idee dat de tijd zo verschrikkelijk snel voorbij gaat. Want heb je ook wel eens gehad dat er iemand op dinsdag aan je vroeg: “En wat heb jij het afgelopen weekend gedaan?” En dat je dan echt even moest graven in je geheugen om die activiteiten weer naar boven te halen. Je zit immers alweer in een nieuwe week vol met allerlei andere activiteiten en gebeurtenissen.

Eén van de dingen waarbij de tijd tegenwoordig door je vingers glipt is het gebruik van de mobiele telefoon. Ik blijf een haat/ liefde verhouding hebben met dit apparaat. Aan de ene kant vind ik het super handig, je blijft in contact met de mensen om je heen, je kunt er allerlei nuttige informatie mee vinden en je blijft op de hoogte van alles wat zich in de wereld afspeelt. Daar tegenover staat, dat wanneer je opzoek gaat naar bepaalde informatie je vooral in beslag genomen wordt door allerlei andere zaken die je op dat moment helemaal niet nodig hebt. En ineens betrap je jezelf erop, dat iets wat normaal gesproken twee minuten had geduurd, je een kwartier of langer met allerlei andere zaken bezig bent en vergeet je soms waarom je überhaupt je telefoon hebt gepakt….
Is dit een teken van vroegtijdige vergeetachtigheid? Nee, uiteraard gebeurt dit alleen omdat je brein zoveel extra informatie binnen krijgt dat het werkelijke doel, waarvoor je je telefoon in eerste instantie had gepakt, naar de achtergrond verdwijnt en wellicht vergeet.

Nu richt ik mij hierboven op de mobiele telefoon maar dit is natuurlijk met heel veel dingen in het leven, op je werk of thuis. Door de ‘snelle’ maatschappij en wellicht de hoge lat bij jezelf, ga je of moet je meerdere dingen tegelijk doen en ben je er daardoor soms maar half bij. Als je echt doet waar je op dat moment mee bezig bent, in het NU zijn, doe je de dingen veel bewuster, blijft het beter hangen en krijg je er meer voldoening van.
Slaap als je gaat slapen, eet als je aan het eten bent, luister als je écht wilt luisteren…etc.

Uiteraard snap ik dat in sommige situaties (op het werk of in je gezin) het soms lastig kan zijn om gefocust te blijven of dat het onmogelijk is of voelt om te zeggen: “nee, ik maak eerst dit af” of “heel even wachten, ik kom zo bij je”. Mijn tip; ga het eens proberen, het is namelijk écht de moeite waard!!

Liefs
~ Eline ~

 

Balans

De zomer is jammer genoeg weer voorbij. De overgang van zomer naar herfst voelt voor mij altijd weer als een nieuw begin. Op het werk starten er weer nieuwe projecten, de scholen zijn alweer van start gegaan en de agenda stroomt inmiddels weer vol met allerlei afspraken. (December staat daardoor ook ineens weer bijna voor de deur?). 

Balans is in de laatste periode van het jaar erg belangrijk en goed om even bij stil te staan. Wat kost mij veel energie? Waar krijg ik energie van? En hoe laat ik alles zo verlopen dat ik nog energie over heb? Vragen die ik mezelf op dit moment regelmatig stel. Door er op deze manier mee om te gaan word ik mij al meer bewust van wat er gaat komen. Ik kijk hierbij niet te ver vooruit maar soms is het wel verstandig. Dit om vooral betere beslissingen te kunnen nemen. Voor de één werkt een weekplanning, voor de ander een dagplanning en voor weer een ander werkt gewoon geen planning. Alles is goed zolang het maar werkt voor JOU.

Het belangrijkste wat voor mij werkt is dat ik rekening houd met tijd voor mezelf, tijd waarin ik bepaal wat ik doe, wil doen of waarin ik wellicht helemaal niets wil doen. Hier omheen plan ik vervolgens de overige dingen. Dit creëert voor mij rust en balans zodat ik de onverwachte dingen, die op mijn pad komen, met positieve energie kan benaderen.

Ga eens kijken wat voor jou werkt en hou daarbij altijd in gedachte: ‘De weg er naar toe is belangrijker dan het doel.’

Liefs,
~ Eline ~

Foto : Krijger III (Virabhadrasana III)
Deze asana (houding) versterkt eigenschappen zoals balans, stabiliteit, vastberadenheid, uithoudingsvermogen, harmonie en zelfvertrouwen. 


(Let op! Doe deze houding NIET als je geen ervaring hebt en je niet weet op welke veilige manier je in deze houding moet komen. Dit is een houding die niet voor iedereen geschikt is en een juiste begeleiding vereist!)

Wel of niet, wel of niet….

Sinds de lancering van mijn site 11-07-2017 ben ik overspoeld met super mooie berichten,  via mijn site, Facebook, apps, kaartjes en in persoonlijke gesprekken. Echt heel mooi om te mogen ontvangen en ik ben daar heel dankbaar voor.  Het maakt mij nog enthousiaster dan ik al was en ik kan niet wachten om in september weer te mogen beginnen!! 

In gesprekken verneem ik dat er wat onduidelijkheden zijn over: wanneer je je moet inschrijven, of er een proefles is en het betalingstijdstip van de cursusperiode. Op mijn site bij het inschrijfformulier heb ik daarom extra informatie toegevoegd.

Een aantal mensen hebben zich na de lancering van de site gelijk aangemeld (wauw!) maar ik heb ook heel veel mensen aan het denken gezet. “Is het echt wat voor mij?” “Durf ik wel alleen naar zoiets te gaan?” “Ik ben onervaren of niet lenig genoeg…”

Voor de denkers onder ons zeg ik: gun jezelf dit en kom het in ieder geval proberen!

Don’t be afraid to fail, be afraid not to try!

Liefs,
~ Eline ~

 

 

 

 

 

 

Yes!! LoveLife is online!!

YESSSS!! LoveLife is online!! 🙂

Ontzettend trots en blij dat ik dit EINDELIJK met jullie mag delen! Na maanden van voorbereidingen, bespreken van ideeën, bekijken en selecteren van foto’s, teksten schrijven, de teksten weer nalezen is LoveLife nu exact hoe ik het wil!

Op mijn site vertel ik meer over yoga, over mijzelf, uiteraard over mijn yogales en hoe je je kan inschrijven.

Kijk rond, laat je informeren en vooral inspireren! Want wie weet is yoga ook wel iets voor jou!

Liefs,

Eline

error: Content is protected !!